دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

کدام رادیاتور خانگی برای شما بهترین است؟

رادیاتور ها و سیم پیچ های فلزی آنها برای بسیاری آشنا هستند. اما آیا می دانید انواع مختلفی وجود دارد یا رادیاتورها چگونه کار می کنند؟ بیاموزید که هرکدام چگونه خانه خود را گرم می کنند.


کدام رادیاتور خانگی برای شما بهترین است؟


اصطلاح “رادیاتور” در سال 1834 ابداع شد و از آن زمان این وسایل گرمایشی در مدارس ، ساختمانهای اداری و خانه ها استفاده می شود. اگرچه ممکن است بدانید که رادیاتور یکی از اجزای حیاتی برخی از سیستم های گرمایشی است ، اما ممکن است شما ندانید که رادیاتور چگونه گرما تولید می کند یا اینکه منزل شما از یک سیستم بهره مند است یا خیر.

رادیاتورهای خانگی چگونه کار می کنند؟


رادیاتورها با سیم پیچ های بزرگ و متمایز خود ممکن است منظره ای آشنا باشند. اما آن سیم پیچ ها چه کاری انجام می دهند و چگونه گرما تولید می کنند؟ اساساً رادیاتورها ماده گرم شده را از طریق لوله ها به گردش در می آورند.

هنگامی که این ماده انرژی گرمایی خود را به آن ماده رسانا منتقل می کند ، لوله ها به عناصر گرمایشی تابشی تبدیل می شوند. پس از خنک شدن ماده ، آن را به منبع گرمایی اصلی (در بسیاری از موارد یک دیگ بخار) برمی گردانند تا دوباره گرم شود.

با این حال ، همه رادیاتورها برای کار نیاز به مایعات ندارند. به خصوص رادیاتورهای مدرن از ویژگی های نوآورانه ای برخوردارند که باعث می شود آنها کمی متفاوت از نمونه های سنتی خود باشند.


انواع مختلف رادیاتور کدامند؟


آب گرم این اساسی ترین نوع رادیاتور پنلی است. آب گرم ظرف فلزی را پر می کند و سپس با استفاده از نیروی جاذبه ، پمپ یا جریان همرفتی در سراسر دستگاه منتقل می شود. با گرم شدن لوله های فلزی ، آب خنک می شود ، به پایین فرو می رود و در نهایت از طریق تخلیه رادیاتور آزاد می شود.
بخار. در این مدل ها بخار جای آب گرم را می گیرد. با این وجود رادیاتورهای بخار برای گردش گرما به فشار نیاز ندارند. اگرچه رادیاتورهای بخار دیگر زیاد مورد استفاده قرار نمی گرفتند ، اما اغلب به عنوان محلول گرمایش برای ساختمانهای بزرگ (یا بلند) نصب می شدند.

مشاهده لیست قیمت انواع رادیاتور در لینک روبرو : رادیاتور


مبدل حرارتی با کمک فن. این سیستم ها به جای اعتماد به گرمای تابشی به خودی خود ، با ایجاد یک چرخه همرفت کار می کنند. یک سوئیچ کنترل دما یک فن الکتریکی را تنظیم می کند که هوا را روی مبدل حرارتی می دمد و باعث گرم شدن هوا می شود. هوای گرم بالا می رود و هوای سرد در محلی که گرم می شود به تبادل گرما کشیده می شود.


طبقه زیرین در این محلول گرمایشی ، شبکه ای از لوله ها یا کابل ها در کف کف خانه شما گرما را از طریق کف هدایت می کند و اتاق را هم به صورت تابشی و هم با گرمایی گرم می کند. این سیستم در فضاهای دارای کف رسانا مانند کاشی بهترین عملکرد را دارد. نصب چنین کف پوش هایی می تواند هزینه استفاده از چنین سیستمی را افزایش دهد.


گرم کردن صفحه دامن. ابتدا لوله ها در تخته های دامن در امتداد کف شما نصب می شوند. سپس آب داغ از طریق آنها پمپاژ می شود یا در غیر این صورت جریان می یابد ، و در نتیجه دیوارهای شما به منبع گرمای تابشی تبدیل می شود. این فناوری اساساً از رادیاتور سنتی آب گرم ، فقط بدون لوله های در معرض آن استفاده می شود.


تخته پایه این رادیاتورها بسیار کم هزینه ، قابل اعتماد و نصب آسان هستند. واحدهای کم نمایشی که در امتداد پایه دیوار قرار دارند ، هوای گرم را از یک جز heating گرمایش مرکزی که با باله های تابشی احاطه شده است ، به گردش در می آورند. این به صاحبان خانه اجازه می دهد تا درجه کنترل بیشتری در نحوه توزیع گرما در اتاق داشته باشند.


قابل حمل رادیاتورهای قابل حمل دو نوع اصلی دارند. نوع اول برای گرم کردن یک جامد رسانا مانند کوارتز از عناصر الکتریکی استفاده می کند. مورد دوم متکی به لوله های فلزی پر از روغن است.

این دستگاه های دستی و مستقل را می توان به راحتی به فضاهایی منتقل کرد تا سیستم گرمایشی موجود شما را تقویت کنند ، نقاط سرد را برطرف کنند یا در فضاهایی که بندرت اشغال نشده اند گرما ایجاد کنند.


چگونه می توانم بدانم که آیا به رادیاتور نیاز دارم؟


گرچه رادیاتورها ممکن است یکی از قدیمی ترین روشهای گرمایش خانه شما باشند ، اما هنوز هم یکی از موثرترین آنها هستند. اگر سیستم گرمایشی فعلی شما ناکارآمد است یا باعث افزایش قبوض آب و برق زمستانی شما می شود ، زمان آن فرا رسیده است که گزینه های دیگر را بررسی کنید.

محافظت از رادیاتور آلومینیومی خود را با ضمانت خانگی Home Shield® آمریکایی در نظر بگیرید. این شامل 21 اجزای اصلی سیستم خانگی و لوازم خانگی از جمله بخاری های دیواری ، کوره های کف ، پمپ های حرارتی ، واحدهای گرمایشی در گردش آب گرم یا بخار و تخته های پایه الکتریکی است. امروز برای اطمینان از راحت بودن در طول سال با AHS تماس بگیرید.

مشاهده لیست قیمت انواع رادیاتور در لینک روبرو : رادیاتور