دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

نحوه هواگیری رادیاتور

در این راهنما به شما نشان خواهیم داد که چگونه در هشت مرحله آسان رادیاتور را هواگیری کنید. افزایش بازده گرمایش مرکزی ، کاهش هزینه های انرژی و گرم کردن خانه در فصول سرد.

هواگیری رادیاتور به چه معناست؟


هواگیری رادیاتور به معنای بیرون آوردن هوای محصور شده در داخل سیستم شما است ، این مسئله معمول در سیستم های گرمایشی بدون تهویه است. هوای محبوس مانع از گرم شدن آب رادیاتور در کل و ایجاد نقاط سرد می شود. بعضی اوقات صدای رادیو اکتیو یا شنیدنی از رادیاتور خود را می شنوید ، این نیز نشانگر خوبی است که برای هواگیری سیستم دیگ بخار نیاز دارید.

اگر قسمت بالایی رادیاتور خود را لمس کنید ، آیا از نیمه پایین سردتر احساس می شود؟ این بدان معنی است که سیستم گرمایشی شما ناکارآمد کار می کند. همانطور که دیگ آبگرم شما با رادیاتور شما کار می کند ، شما هزینه گرمایش را پرداخت می کنید اما از مزایای آن بهره مند نمی شوید.

خوشبختانه شما می توانید رادیاتورهای خود را به راحتی هواگیری کرده و خانه خود را دنج و گرم کنید.


راهنمای گام به گام ما برای هواگیری رادیاتور


تهویه سیستم های گرمایشی ساده است ، فقط مراحل زیر را دنبال کنید:

اگر می خواهید هوا را از سیستم رادیاتور خون بگیرید ، به ابزارهای زیر احتیاج دارید:

کلید هواگیری رادیاتور – برای باز کردن دریچه دریچه رادیاتور (از اکثر فروشگاه های سخت افزار موجود است)

پارچه یا حوله – برای گرفتن قطره قطره
مراحل لازم
مرحله اول – گرمایش را روشن کنید
قبل از هواگیری ، ابتدا باید گرمایش را روشن کنید تا همه رادیاتورها گرم شوند. این باعث ایجاد فشار در رادیاتور شما می شود که هوای ناخواسته را به بیرون سوق می دهد.

مرحله دوم – مشخص کنید کدام رادیاتورها به هواگیری نیاز دارند
از طریق کل خانه خود به بررسی هرگونه رادیاتور برای وجود لکه های سرد بپردازید.

علائم نیاز به هواگیری رادیاتور چیست؟

اگر می توانید صداهای غرغره ای بشنوید ، گرم شدن رادیاتور پنلی مدت زیادی طول می کشد یا نقاط سردی وجود دارد ، به احتمال زیاد هوای محبوس شده وجود دارد. این مانع از پر شدن رادیاتور توسط آب گرم می شود. شما باید از رادیاتور هوا بگیرید.

به یاد داشته باشید: رادیاتورها گرم خواهند بود ، بنابراین با این مرحله بیشتر مراقب باشید. توصیه می کنیم یک دستکش نازک بپوشید تا خود را نسوزانید.

مرحله سوم – حرارت مرکزی خود را خاموش کنید
فراموش نکنید: شما باید قبل از هواگیری رادیاتور ، گرمایش مرکزی خود را خاموش کنید. اگر گرمایشی شما روشن باشد ، خودتان را سوزانده و کف زمین را با آب می پوشانید.

مرحله چهارم – منطقه را آماده کنید
ممکن است هنگام هواگیری رادیاتور قدیمی رنگ آب تغییر کند ، با پایین انداختن حوله های قدیمی می توانید بعداً کار تمیز کردن را نجات دهید ، مخصوصاً اگر فرش های سبک دارید!

مرحله پنجم – دریچه هواگیری رادیاتور را باز کنید
کلید هواگیری رادیاتور را بردارید ، باید آن را در دریچه هواگیری قرار دهید. اغلب دریچه خونریزی (یا نوک پستان) در بالای رادیاتور ، در کنار آن دیده می شود. به نظر می رسد یک سوراخ گرد است که داخل آن یک مربع است. هنگامی که کلید رادیاتور را درون دریچه خونگیری قرار می دهید ، احساس خواهید کرد که آنها با هم قفل شده اند.

دریچه را با خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید – وقتی هوا شروع به فرار می کند صدای خش خش می شنوید. مراقب باشید ، هوای فرار ممکن است گرم باشد ، فاصله کافی را حفظ کنید.

نکته: اگر کلید دریچه رادیاتور ندارید ، بعضی اوقات می توانید از یک پیچ گوشتی تخت روی رادیاتورهای مدرن استفاده کنید.

مرحله شش – رادیاتور را هواگیری کنید
یک چهارم تا نیم چرخش کافی است ، هرگز سوپاپ را کاملاً باز نکنید زیرا هنگامی که هوا را از رادیاتور خون گرفتید ، به سرعت خارج می شود.

این روند را ادامه دهید ، کلید هواگیری رادیاتور را نگه دارید تا هوا خارج شود. وقتی فقط از رادیاتور شما آب می چکد ، پس از آن شما مراحل هواگیری را به اتمام می رسانید. چرخاندن دریچه تخلیه در جهت عقربه های ساعت باعث می شود رادیاتور مهر و موم شود. مراقب باشید که بیش از حد سفت نشود

دریچه های مدرن هواگیری ممکن است آب را به عنوان “جت” آزاد کنند. کلید دریچه هواگیری خود را با دقت بچرخانید و آماده باشید تا به سرعت شیر ​​هواگیری را ببندید.

مرحله هفتم – مراحل را روی همه رادیاتورها تکرار کنید
شما باید تمام رادیاتورهای موجود در ملک خود را هواگیری کنید. ما پیشنهاد می کنیم از طبقه همکف شروع کرده و در املاک خود کار کنید زیرا هوا از طریق سیستم بالا می رود.

مرحله هشتم – فشار سیستم گرمایشی خود را بررسی کنید
پس از پایان کار هواگیری رادیاتورها ، باید سیستم گرمایش را تحت فشار مجدد قرار دهید. وقتی از سیستم گرمایش دیگ بخار هوا می گیرید ، همیشه مقداری آب از دست می دهید. اگر مقدار زیادی باشد ، سیستم شما ممکن است در گرم کردن طبقات آخر ملک شما مشکل داشته باشد یا سیستم گرمایش مرکزی کاملاً خراب شود.

اگر فشار آب در سیستم شما صحیح باشد ، سنج سوزن روی دیگ آبگرم شما به رنگ سبز است. اگر رنگ آن زرد است ، باید سیستم را مجدداً تحت فشار قرار دهید. برای این کار باید حلقه پر کردن مرکزی متصل به دیگ بخار خود را پیدا کنید. به نظر می رسد شیر آب است و به منبع اصلی آب شما متصل است. برای مرجع ، فشار در یک خانه خانوادگی معمولاً بین 1.0 تا 1.5 بار است.

همیشه شیر را بچرخانید و فشار را به آرامی تنظیم کنید. در مواردی که فشار زیادی اضافه کنید و سوزن قرمز شود ، یک ضربه هواگیری نیز وجود دارد.

در مورد فشار فشار دیگهای بخار می توانید اطلاعات بیشتری درباره آن موضوع پیدا کنید.

خلاصه: نحوه هواگیری سیستم رادیاتور


گرمایش را روشن کنید
مشخص کنید کدام رادیاتورها به هواگیری نیاز دارند
گرمایش مرکزی خود را خاموش کنید
منطقه را آماده کنید
دریچه هواگیری رادیاتور را باز کنید
رادیاتور را هواگیری کنید
این فرایند را روی همه رادیاتورها تکرار کنید
فشار سیستم گرمایشی خود را بررسی کنید
نکات ما برای گرم کردن کارآمد خانه شما


چه زمانی بهترین زمان برای هواگیری سیستم رادیاتور من است؟


ما توصیه می کنیم رادیاتور شوفاژ را در ابتدای فصل گرم شدن ، قبل از اینکه واقعاً به آن احتیاج داشته باشید ، هواگیری کنید. اطمینان حاصل کنید که دیگ بخار و سیستم گرمایشی شما در بهترین حالت و بدون هیچگونه هوای گیر افتاده قبل از نیاز به آن کار می کنید.

چگونه می توانم هزینه های گرمایش را پایین نگه دارم؟


کارشناسان توصیه می کنند دمای هوا را خیلی بالا نبرند ، این می تواند در هنگام ورود قبض گرمایشی در هزینه های شما صرفه جویی کند. راهروها ، آشپزخانه ها و انبارها اغلب در دمای 16 تا 18 درجه سانتیگراد راحت هستند و اتاق های نشیمن در حدود 20 درجه سانتیگراد گرم می شوند. .

حمام ها و اتاق کودکان اغلب در دمای 23 تا 24 درجه سانتی گراد کمی بالاتر هستند

مشاهده لیست قیمت انواع رادیاتور در لینک روبرو : رادیاتور