دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

آیا پوشش رادیاتور باعث کاهش کارایی می شود؟

اگر به خوبی با فضای کافی برای عبور هوای گرم طراحی شده باشد ، یک پوشش رادیاتور نباید کارایی رادیاتور را کاهش دهد و حتی اگر پوشش دارای بازتابنده باشد می تواند آن را بهبود بخشد. با این حال ، یک پوشش رادیاتور با طراحی ضعیف ، گرما را به دام می اندازد و باعث افزایش قبض های انرژی شما می شود.

آیا رادیاتور گرما را مسدود می کند؟


رادیاتورها یک اتاق را از طریق همرفت گرم می کنند – هوای گرم از رادیاتور به سقف افزایش می یابد و سپس آن را به اطراف اتاق منتقل می کنید ، و آن را در سراسر گرم می کنید.

راندمان رادیاتور در BTU (واحدهای حرارتی انگلیس) اندازه گیری می شود و با افزودن پوشش رادیاتور پنلی نمی توان آن را تغییر داد. با این حال ، انسداد می تواند از توزیع یکنواخت هوای گرم جلوگیری کند.

برای کارآیی رادیاتورها ، باید فاصله کافی بین رادیاتور و پوشش وجود داشته باشد. توصیه می شود حداقل پوشش رادیاتور از رادیاتور گسترده تر باشد:

عرض 40 میلی متر
ارتفاع 30 میلی متر
عمق 20 میلی متر
این فاصله باعث می شود گرما از رادیاتور خارج شود و با وجود پوشش ، به داخل اتاق باز شود.

آیا پوشش های رادیاتور می تواند کارایی را بهبود بخشد؟


یک پوشش رادیاتور با پشت بازتابنده می تواند در واقع کارایی چگونگی انتشار گرما در اطراف اتاق را افزایش دهد.

پانل های منعکس کننده رادیاتور با بازتاباندن آن به داخل اتاق مانع از خارج شدن گرما از پشت رادیاتور از دیواره پشت آن می شوند.

شایان ذکر است که برای بهره مندی از پشت انعکاس نیازی به روکش رادیاتور ندارید زیرا می توان آنها را بدون پوشش نصب کرد. همچنین می توانید با پوشاندن یک تکه مقوا به اندازه کافی با فویل و کشیدن آن در پشت رادیاتور ، پشتی رادیاتور خود را بسازید.

فواید روکش رادیاتور


دلایل مختلفی وجود دارد که ممکن است صاحبان خانه بخواهند از روکش رادیاتور ایران رادیاتور استفاده کنند ، صرف نظر از اینکه ممکن است بر میزان گرم شدن فضای اتاق تأثیر بگذارد.

ضد کودک: رادیاتور در صورت لمس کودک می تواند خطر سوختگی را ایجاد کند – این یک مشکل بزرگ در رادیاتورهای بخار است که در اثر لمس گرم می شوند. به همین دلیل بسیاری از مالکان خانه ترجیح می دهند آنها را در برابر کودک محافظت کنند ، روش های اصلی دروازه های ایمنی و روکش رادیاتور هستند.
دکوراسیون و شکل ظاهری: بگذریم ، رادیاتورها ممکن است زشت باشند.

هرکسی نمی خواهد یا نمی تواند جایگزین نسخه جذاب خود شود. روکش های چوبی راهی سریع و اغلب ارزان برای پنهان کردن رادیاتور است. اگر این هدف اصلی استفاده از پوشش رادیاتور است ، گزینه های دیگری مانند رنگ مخصوص رادیاتور یا بسته بندی های چاپی وجود دارد که روی آن می چسبد و اجازه می دهد گرما از آن عبور کند.


به عنوان قفسه یا نشیمن اضافی عمل کنید: روکش های رادیاتور نه تنها در پنهان کردن رادیاتورها بسیار خوب هستند بلکه می توانند برای هدف دوم مانند قفسه های اضافی عمل کنند و حتی در بعضی موارد به عنوان صندلی پنجره استفاده می شوند.


کاهش صدای رادیاتور

سیستم های گرمایش مرکزی معمولاً کمی سر و صدا دارند و در عین حال راه حل مناسبی نیستند ، اما پوشش رادیاتور ایران می تواند به کاهش صدای این صداها کمک کند.


اگر سیستم گرمایش مرکزی شما صداهای غیرمعمول یا جدیدی ایجاد می کند ، ما به شدت توصیه می کنیم یک مهندس Gas Safe ثبت نام شده را استخدام کنید تا نگاهی بیندازد. با تکمیل چند لحظه و تکمیل فرم آنلاین ساده ما ، می توانید از مهندسان واجد شرایط منطقه خود قیمت رایگان دریافت کنید.


روکش های رادیاتور و شیرهای رادیاتور ترموستاتیک


دریچه های رادیاتور ترموستاتیک (TRV) نیز می توانند با افزودن پوشش رادیاتور اشتباه بگیرند. TRV با اندازه گیری دمای اتاق و تنظیم جریان آب گرم از طریق لوله های رادیاتور کار می کند. اگر داخل یک روکش قرار بگیرند ، ممکن است دمایی بیش از حد بالا بخوانند ، زیرا فضای داخل جلد گرمتر از بقیه اتاق است.

چه چیز دیگری می تواند بر کارایی رادیاتور تأثیر بگذارد؟


دلایل زیادی وجود دارد که ممکن است رادیاتور اتاق را به همان اندازه که می تواند گرم کند ، گرم نکند.

مبلمان خیلی نزدیک به رادیاتور است
نگرانی در مورد روکش های رادیاتور پنلی این است که آنها از حرارت رادیاتور به داخل اتاق جلوگیری می کنند و مبلمان نیز می توانند همان تأثیر را داشته باشند. اگر یک مبلمان بزرگ ، مانند مبل ، درست روبروی رادیاتور داشته باشید ، قبل از اینکه فرصت گردش در اتاق را داشته باشد ، گرما را مسدود می کند. به یاد داشته باشید که مبلمان خود را از رادیاتور دور نگه دارید تا فضای زیادی داشته باشد.

پرده ها روی رادیاتور آویزان می شوند
وقتی صحبت از رادیاتورهای زیر پنجره ها می شود ، بستن پرده ها به حفظ گرما در اتاق کمک می کند. با این وجود ، اگر پرده ها از رادیاتور آویزان شوند ، ممکن است گرما بین رادیاتور و پرده گیر بیفتد – گرمائی که از دست خواهید داد.

عایق بندی ضعیف
اگر ملک شما عایق بندی کافی نداشته باشد ، حتی از کارآمدترین سیستم گرمایش مرکزی و رادیاتورها بهره ای نخواهید برد. عایق بندی مناسب از گرما در خانه شما جلوگیری می کند که در غیر این صورت از بین می رود و عایق ها به اشکال مختلف وجود دارد:

عایق انبار
عایق دیواره حفره
عایق کف
لعاب دو یا سه
انسداد در سیستم


وقتی رادیاتور مرکزی را روشن می کنید ، دیگ بخار شما آب را گرم می کند که سپس در اطراف سیستم پخش می شود. برای اینکه کل رادیاتور به طور موثر گرم شود ، باید از انسداد خارج شود. می توان تشخیص داد که آیا انسداد وجود دارد زیرا رادیاتور فقط تا حدی گرم می شود. این انسداد ها می توانند به صورت هوا یا تجمع بقایا باشند و به روش های مختلف با آنها مقابله می کنند.

وقتی آب از منبع انبساط وارد سیستم می شود و به دلیل حرکت پمپی که آب را به گردش در می آورد ، هوا می تواند به سیستم گرمایش مرکزی راه یابد. پاکسازی هوا با هواگیری رادیاتور انجام می شود و انجام این کار بدون کمک مهندس گرمایشی کاملاً ایمن است – درصورتی که احساس راحتی نمی کنید در تماس با مهندس دریغ نکنید.

وقتی صحبت از انسداد فیزیکی می شود ، این می تواند از زنگ زدگی ، خاک و بقایای دیگری ساخته شود که با گذشت زمان به آرامی جمع شده و به ماده ای گل مانند تبدیل می شود که از گردش مناسب آب گرم جلوگیری می کند. اگر به این مرحله برسد ، باید یک مهندس گرمایش را استخدام کنید تا جریان برق را انجام دهد که باعث می شود مواد شیمیایی را از طریق سیستم گرمایش مرکزی بریزند تا انسداد را از بین ببرد.

مشاهده لیست قیمت انواع رادیاتور در لینک روبرو : رادیاتور