دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

چگونه یک رادیاتور اتاق را گرم می کند؟

چه زمانی رادیاتور رادیاتور نیست؟


نکته خنده دار رادیاتورها این است که آنها در واقع رادیاتور نیستند.

شوک وحشت – این همه دروغ بزرگ چربی بوده است!

واقعیت این است که اصطلاح “رادیاتور” برای نحوه گرم شدن اتاق شما کمی اشتباه است – آنها واقعاً “تابش” ندارند اما “همرفت” دارند و کاملاً هم کمی.

پس از آن همه چیز چیست؟
رادیاتور یا کانکتور ، تفاوت چیست؟
صرف نظر از مواد و تولید و کاملاً صرف نظر از طراحی آنها ، اکثریت قریب به اتفاق رادیاتورها از طریق عمل همرفت حدود 80٪ از گرمای خود را تولید می کنند ، و 20٪ باقی مانده را از طریق تابش ساطع می شود (نوع بد نیست ، نگران نباشید)

یک تاجر روسی به نام فرانتس سان گالی رادیاتور را اختراع کرد – هرچند هنوز هم برخی از افراد ادعای او را تاکنون مورد اختلاف قرار می دهند.

وی آن را “جعبه داغ” خواند که توصیف دقیق رادیاتور است – اگرچه تا حدی ناراحت کننده باشد. این – با این تعریف ساده – یک جعبه گرما است که باعث گرم شدن هوای اطراف می شود.

در سراسر “برکه” در ایالات متحده آمریکا آنها را “بخاری” می نامند – که انصافاً نسبت به پسر عموهای یانکی ما اصطلاح دقیق تری نسبت به رادیاتور است – زیرا این دقیقاً همان کاری است که آنها انجام می دهند – گرما.

یک دانشمند – مانند آقای فرانتس سان گالی – از گرما به عنوان انرژی حرارتی یاد می کند که می تواند با هدایت ، همرفت و تابش به اطراف منتقل شود. رادیاتور خودتان – روی دیوار زیر پنجره نشسته – هوای سرد بالای آن را گرم می کند و با کمک هرگونه پیش نویس از پنجره ، جریان های همرفت گرما را در اطراف اتاق منتقل می کنند.

من شخصاً فکر می کنم که “هات جعبه” از نظر نظارت بسیار عالی برای استفاده در رادیاتورها است ، اما همانطور که مورد اخیر برای مدتی گیر کرده است ، فکر می کنم این مورد “اگر خراب نشود …”

رادیاتور من چگونه اتاق را گرم می کند؟


جریانهای همرفتی با گرم شدن هوای بالای رادیاتور پنلی شما ایجاد می شود و سپس سرد می شود و دوباره گرم می شود. این روند به طور مداوم اتفاق می افتد در حالی که شما گرمای خود را روشن کرده اید و جریان گرما را به اطراف اتاق منتقل می کند و آن را خوب و گرم و خوش طعم می کند.

حتی برای علمی تر شدن – گرما از طریق انرژی جنبشی ایجاد می شود.

وقتی رادیاتور شما هوا را گرم می کند ، باعث لرزش اتم ها با فرکانس بالاتر می شود. همانطور که هوای بیشتری از پایین و بالای «باله های» رادیاتور کشیده می شود ، اتم ها سریعتر و سریعتر لرزش دارند و انرژی گرمایی ایجاد می شود.

همانطور که در حال گرم کردن گازها هستیم – در این حالت “هوا” – این فرآیند به عنوان همرفت شناخته می شود.

به طور عجیبی می توان گرمایش از کف را به عنوان رادیاتور بهتر توصیف کرد – زیرا این سیستم در واقع گرما را در اطراف اتاق تابش می کند. بیش از نیمی از گرمای ایجاد شده توسط UFH از طریق تابش ساطع می شود.

ساخت بیشترین رادیاتور خود


با توجه به اینکه رادیاتور ایران رادیاتور شما در حال کار است ، از پشت آن فلزی براق ساخته شده است – ایجاد جریانهای همرفت فوق العاده هنگام تماشای gogglebox – قطعاً باید اطمینان حاصل کنید که گرما را در داخل خود نگه دارید تا در مصرف انرژی ، پول و گرما صرفه جویی کنید.

انرژی گرمایی مانند هودینی است – در فرار عالی است.

این از سقف شما ، از طریق پنجره ها و دیوارهای شما و هر شکاف بینهایت کوچکی که قابل تصور است خارج می شود. رادیاتور ضعیف شما (یا در صورت تمایل جعبه گرم) بسیار سخت کار می کند و شما تصمیم می گیرید که از آن گرما و انرژی فوق العاده خارج شود.

این کار را نکن!

نصب عایق انبار ، عایق دیوار حفره ای و اطمینان از خوب نگه داشتن پنجره ها باعث می شود که این اتم ها به جای سرگردان شدن در خیابان و داخل اتر ، در اطراف اتاق نشیمن شما باشند.

مشاهده لیست قیمت انواع رادیاتور در لینک روبرو : رادیاتور