دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

رادیاتور خانگی چگونه کار می کند؟

سیستم های گرمایشی در دسته هایی قرار می گیرند که می توان آنها را به عنوان دسته های منفعل یا تهاجمی توصیف کرد. سیستم های هوای اجباری با استفاده از فن ها برای پیشبرد هوای گرم در سراسر سیستم کانال ، رویکرد تهاجمی تری دارند. اما رادیاتور پنلی ها در سیستم های گرمایشی منفعل هستند که از اصول انبساط حرارتی برای رساندن گرما از طریق سیستم لوله کشی برای گرم کردن خانه استفاده می کنند.

مبانی رادیاتور

رادیاتورها با دو اصل تابش و همرفت هوای داخل خانه شما را گرم می کنند. یک رادیاتور از انرژی تابشی برای انتقال گرما به هوا از طریق امواج الکترومغناطیسی استفاده می کند ، مشابه گرمای اجاق گاز یا آتش باز. اما سهم بزرگتر رادیاتور از طریق همرفت است.

وقتی انرژی تابشی هوای کنار رادیاتور را گرم می کند ، هوای گرم شده بالا می رود که هوای خنک تری را از رادیاتور می کشد و حرکت هوا را شروع می کند. این حرکت جریان های عمودی را تشکیل می دهد که از طریق یک اتاق عبور می کنند و هوای گرم شده را با خود حمل می کنند.

رادیاتور بخار

گرمایش رادیاتور بخار یک فناوری قدیمی است که از دیگ بخار برای گرم کردن آب تا تولید بخار استفاده می کند. دیگ آبگرم را می توان از طریق برق ، گاز طبیعی یا مازوت تأمین کرد. از آنجا که بخار به خودی خود بالا می رود ، دیگر نیازی به پمپ یا دمنده برای توزیع هوای گرم از طریق سیستم لوله کشی به رادیاتورها نیست. مدت زمان لازم است تا آب جوشانده و بخار تولید کند ، به این معنی که این سیستم های رادیاتور ممکن است گرمای مداوم ایجاد نکنند اما به طور پراکنده باعث گرم شدن و خنک شدن اتاق ها می شوند.

رادیاتور آب گرم

در خانه های جدید ، رادیاتورهای آب گرم تنها بعد از سیستم های هوای اجباری هستند. آب گرم شده از یک انتها وارد رادیاتور می شود و قبل از خروج از رادیاتور در انتهای مخالف ، در اطراف یک حلقه بسته گردش می کند. گرما از آب از رادیاتور پنلی خارج می شود و باعث خنک شدن آب می شود. با بازگشت به دیگ بخار ، آب دوباره گرم می شود و چرخه ادامه می یابد. دریچه های خروجی سوار شده بر روی هر رادیاتور هوای محبوس شده را آزاد می کنند ، که این یک مشکل رایج در سیستم های آب گرم است.

رادیاتورهای بیس برد

بر خلاف رادیاتورهای مستقل ، سیستم های گرمایشی قرنیز در داخل قرنیزهای تهویه ای نصب می شوند. برخی از رادیاتورهای پایه به درون دیواره ها فرو رفته و در دهانه های کف زمین تخلیه می شوند. در دهانه های دریچه ، باله های فلزی یک سطح منبسط شده ایجاد می کنند که گرما را از لوله های پر از آب گرم جذب و تشعشع می کند. رادیاتورهای بیس بورد باید تمیز نگه داشته شوند. گرد و غبار و گرد و غباری که روی باله ها جمع می شود به عنوان عایق عمل می کند ، که مانع انتقال گرما می شود و مانع از گردش آزاد هوا می شود.

مشاهده لیست قیمت انواع رادیاتور در لینک روبرو:رادیاتور