دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

رادیاتور های گرمایشی

گرما از طریق خانه شما به طرق مختلف توزیع می شود. در سیستم های هوای اجباری از مجاری استفاده می شود که می توانند برای سیستم های تهویه مطبوع مرکزی و پمپ های حرارتی نیز استفاده شوند. سیستم های گرمایش تابشی دارای سیستم های توزیع گرمای منحصر به فرد نیز هستند. دو سیستم توزیع گرما – رادیاتور پنلی بخار و رادیاتور آب گرم وجود دارد.

رادیاتور بخار


گرمایش بخار یکی از قدیمی ترین فن آوری های گرمایشی است ، اما روند جوشاندن و چگالش آب ذاتاً از سیستم های مدرن تر ، کارآیی کمتری دارد ، به علاوه معمولاً از زمان تاخیر قابل توجهی بین روشن شدن دیگ و گرمای ورودی به رادیاتورها رنج می برد. در نتیجه ، سیستم های بخار اجرای استراتژی های کنترل مانند سیستم عقب ماندگی شبانه را دشوار می کنند.

اولین سیستم های گرمایش مرکزی برای ساختمان ها از توزیع بخار استفاده می کردند زیرا بخار بدون استفاده از پمپ ها خود را از طریق لوله کشی حرکت می دهد. لوله های بخار غیر عایق معمولاً گرمای ناخواسته را به مناطق ناتمام می رسانند و باعث می شود عایق لوله فایبرگلاس – که می تواند در دمای بالا مقاومت کند – بسیار مقرون به صرفه است.

تعمیر و نگهداری منظم رادیاتورهای بخار بستگی به این دارد که رادیاتور یک سیستم یک لوله ای باشد (لوله ای که بخار را تأمین می کند ، میعانات را نیز برمی گرداند) یا یک سیستم دو لوله ای است (یک لوله جداگانه میعانات را برمی گرداند).

سیستم های یک لوله ای روی هر انواع رادیاتور از دریچه های هوای اتوماتیک استفاده می کنند که با پر شدن بخار سیستم ، هوا از آن خارج می شود و پس از رسیدن بخار به هوا به طور خودکار خاموش می شود. دریچه هوای مسدود شده باعث می شود رادیاتور بخار گرم نشود.

دریچه هوا گیر کرده باعث می شود تا بخار به طور مداوم به فضای زندگی برود ، رطوبت نسبی را بالا ببرد و سوخت را هدر دهد. دریچه های هوا را بعضی اوقات می توان با جوشاندن آنها در محلول آب و سرکه تمیز کرد ، اما معمولاً نیاز به تعویض دارند.

رادیاتورهای بخار همچنین می توانند زمینی را که روی آن نشسته اند تاب دهند و انبساط حرارتی و انقباض آنها با گذشت زمان باعث ایجاد شکاف در کف می شود. هر دوی این اثرات می توانند باعث کج شدن رادیاتور شده و از خالی شدن آب از رادیاتور در هنگام خنک شدن جلوگیری کنند.

این در هنگام گرم شدن رادیاتور باعث ایجاد صدای کوبیدن می شود. میله ها را باید در زیر رادیاتورها قرار داد تا آنها را کمی به سمت لوله در یک سیستم یک لوله ای یا به سمت بخارگیر در یک سیستم دو لوله ای سوق داد.

در سیستم های دو لوله ای ، تله های بخار قدیمی اغلب به صورت باز یا بسته می چسبند و تعادل را در سیستم از بین می برند. اگر به نظر می رسد در برخی از رادیاتورها در تأمین گرمای زیاد و برخی دیگر در تأمین مقدار کمی مشکل دارید ، این ممکن است دلیل این امر باشد. بهترین روش اغلب جایگزینی ساده تمام دامهای بخار موجود در سیستم است.

رادیاتورهای بخار که روی دیواره های خارجی قرار دارند می توانند با تابش گرما از دیواره به بیرون باعث از بین رفتن گرما شوند. برای جلوگیری از چنین اتلاف گرما ، می توانید بازتابنده های حرارتی را در پشت این رادیاتورها نصب کنید.

شما می توانید بازتابنده خود را از مقوای روکش دار فویل ، که در بسیاری از فروشگاههای لوازم ساختمان موجود است ، یا با نصب فویل بر روی تخته کف یا سایر سطح عایق مشابه تهیه کنید. فویل باید رو به دیوار باشد و بازتابنده باید به همان اندازه یا کمی بزرگتر از رادیاتور باشد. بازتابنده ها را به صورت دوره ای تمیز کنید تا حداکثر بازتاب گرما حفظ شود.

رادیاتور آب گرم


رادیاتورهای آب گرم یکی از رایج ترین سیستم های توزیع گرما در خانه های جدید است ، که بعد از سیستم های هوای اجباری دوم است. آنها به طور معمول یک انواع رادیاتور از نوع تخته پایه یا یک طرح ایستاده هستند که شبیه رادیاتورهای بخار هستند.

رایج ترین مشکل در سیستم های آب گرم هوای ناخواسته در سیستم است. در شروع هر فصل گرم شدن ، در حالی که سیستم در حال کار است ، از رادیاتور به رادیاتور بروید و هر دریچه خونریزی را کمی باز کنید ، سپس هنگامی که آب از شیر خارج می شود ، آن را ببندید. برای خانه های چند طبقه ، از طبقه آخر شروع کنید و پایین بیایید.

یکی از راه های صرفه جویی در انرژی در سیستم های آب گرم ، مقاوم سازی مجدد آنها برای تهیه کنترل منطقه جداگانه برای مناطق مختلف خانه های بزرگ است. کنترل منطقه زمانی موثر است که از مناطق وسیع خانه غالباً استفاده نشود یا در یک برنامه متفاوت از سایر قسمتهای خانه استفاده شود.

یک متخصص گرمایشی می تواند شیرهای اتوماتیک را روی رادیاتورهای آب گرم نصب کند که توسط ترموستات ها در هر منطقه از خانه کنترل می شود. استفاده از ترموستات های قابل برنامه ریزی به شما امکان می دهد قسمت هایی از خانه خود را به طور خودکار گرم کرده و خنک کنید تا با الگوی استفاده شما مطابقت داشته باشد.

کنترل منطقه در خانه هایی که برای کار در مناطق مختلف گرمایش طراحی شده اند و هر منطقه از مناطق دیگر عایق بندی شده است ، بهترین عملکرد را دارد. در خانه هایی که برای کنترل منطقه طراحی نشده اند ، گذاشتن یک قسمت در دمای پایین می تواند باعث ایجاد راحتی در اتاق های مجاور شود زیرا گرما را به قسمت های خنک خانه از دست می دهد.

وقتی منطقه خنک کننده خانه با بسته شدن درها جدا شود ، کنترل منطقه نیز بهترین عملکرد را خواهد داشت. در برخی موارد ، ممکن است درهای جدیدی برای جداسازی یک منطقه از منطقه دیگر مورد نیاز باشد. برای جلوگیری از یخ زدگی لوله های آب باید قسمت های خنک خانه را در حدود 50 درجه فارنهایت نگه داشت. هرگز در قسمت استفاده نشده از خانه خود گرما را کاملاً خاموش نکنید.

مشاهده لیست قیمت انواع رادیاتور در لینک روبرو : رادیاتور