دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

رادیاتور شما باید از چه چیزی ساخته شود؟

اکثر رادیاتورها از یکی از چهار ماده مختلف ساخته شده اند: فولاد ملایم ، فولاد ضد زنگ ، آلومینیوم یا چدن. در این راهنما ، ما در مورد جوانب مثبت و منفی هر یک از مواد صحبت خواهیم کرد و به شما کمک خواهیم کرد تصمیم بگیرید که رادیاتور  شما باید از چه ماده ای ساخته شود. هنگامی که به دنبال رادیاتور پنلی جدید هستید ، موارد زیادی وجود دارد که باید آنها را در نظر بگیرید ، از جمله مواردی که رادیاتور شما از آن ساخته می شود.

در این راهنما ما با شما در مورد مزایا و معایب هر ماده صحبت خواهیم کرد تا به شما کمک کنیم رادیاتور (های) مناسب برای خانه خود پیدا کنید. بیشتر رادیاتورهای موجود در بازار از یکی از چهار ماده ساخته شده اند.

برای اطلاعات بیشتر بر روی هر یک کلیک کنید: فولاد نرم فولاد ضد زنگ آلومینیوم چدن فولاد نرم فولاد خفیف متداول ترین ماده رادیاتور است. در واقع آنقدر محبوب است که تقریباً تمام رادیاتورهایی که دیده اید احتمالاً از فولاد خفیف ساخته شده اند. این دلایل زیادی دارد. اولاً ، تولید رادیاتورهای فولادی ملایم ارزان است و همین امر خرید آنها را برای شما ارزان می کند.

گرمکن های حوله ای استیل ملایم از زیر 25 پوند با رادیاتورهای فولادی ملایم از زیر 100 پوند شروع می شوند. هیچ ماده رادیاتوری دیگر نمی تواند با فولاد خفیف رقابت کند ، وقتی که صحبت از مقدار مختلف طراحی و پایان کار ارائه می شود.

اگر به دنبال رادیاتوری هستید که به همان اندازه یک اثر هنری باشد که برای گرم کردن خانه خود ممنوع باشد ، پس گزینه های زیادی برای انتخاب خواهید داشت. مقاومت یکی دیگر از نقاط کلیدی است که رادیاتورهای فولادی ملایم در آن عملکرد خوبی دارند.

اگر تا به حال به طور تصادفی آرنج یا زانوی خود را به یک رادیاتور فولادی خفیف زده اید ، می فهمید. آنها ساخته شده اند تا جامد باشند ، و اگر به درستی از آنها مراقبت شود می توانند نسل های گذشته را ادامه دهند.

فقط به رادیاتورهای مدارس و ساختمانهای اداری قدیمی نگاه کنید. از زمان ساخت ساختمان بیشتر آنها می توانستند آنجا باشند. درست مثل همه چیز در زندگی ، هر چقدر هم که نکات مثبت وجود داشته باشد ، همیشه نکات منفی نیز وجود دارد.

خوشبختانه برای رادیاتورهای فولادی ملایم ، اینها بسیار کم هستند. عیب اصلی رادیاتورهای فولادی ملایم این است که از داخل زنگ زده می شوند ، به خصوص اگر در خانه خود یک دیگ بخار ترکیبی یا یک سیستم مگا جریان (بسته) داشته باشید. به همین دلیل است که آنها به طور معمول ضمانت کوتاه تری نسبت به سایر مواد دارند.

هر چند همه نابودی و تاریکی نیست. با اطمینان از سرویس دهی منظم دیگ بخار و اضافه شدن بازدارنده به سیستم ، می توان از زنگ زدگی داخلی جلوگیری کرد. این باعث می شود که زنگ زدگی در سیستم آب شما ایجاد نشود و در داخل رادیاتورها جمع نشود.

تا زمانی که این کار را انجام می دهید ، می توانید انتظار داشته باشید که یک رادیاتور فولادی ملایم یک عمر دوام داشته باشد. فولاد ضد زنگ رادیاتورهای فولادی ضد زنگ دارای بسیاری از ویژگی های مشابه رادیاتورهای فولادی خفیف هستند.

آنها قوی هستند ، دارای طیف وسیعی از طرح ها هستند و برای ماندگاری ساخته شده اند. با این حال ، یک تفاوت با رادیاتورهای فولادی ملایم ، مقاومت در برابر زنگ زدگی و خوردگی رادیاتور فولاد ضد زنگ است.

زنگ زدگی از داخل نباید مشکلی برای رادیاتور از جنس استنلس استیل باشد ، اگرچه بالا بردن سیستم خود با یک مهار کننده فقط برای ایمن بودن قطعاً مفید است.

از این گذشته ، رادیاتوری که از داخل به دلیل زنگ زدگی در سیستم آب شما زنگ زده است ، تحت ضمانت تولید کننده قرار نمی گیرد. به لطف خواص ضد زنگ ، ضد خوردگی و ضد لک بودن فولاد ضد زنگ ، با این حال ، بیشتر رادیاتورهای فولاد ضد زنگ با ضمانت طولانی – معمولاً بین 5 تا 25 سال – ارائه می شوند. خواص ضد زنگ به این معنی نیست که 100٪ در برابر زنگ زدگی مقاوم هستند.

اگر عادت دارید که حوله های مرطوب خیس خورده را روی گرم کننده یا رادیاتور حوله خود بگذارید ، ممکن است در خارج رادیاتور تشکیل زنگ شود. به همین دلیل است که ما توصیه نمی کنیم حوله های مرطوب را روی رادیاتورها و ریل های حوله گرم کنیم.

بعداً به آنها گرمکن حوله گرم گفته می شود ، نه خشک کن حوله. اگر زنگ زدگی روی گرم کننده حوله ای از جنس استنلس استیل شما ایجاد می شود ، این نباید شما را هشدار دهد زیرا در واقع رادیاتور زنگ نمی زند و پاک کردن آن باید کاملاً ساده باشد.

رادیاتورهای فولادی ضد زنگ دارای نقاط ضعفی هستند ، اما حداقل هستند. در مقایسه با رادیاتورهای فولادی ملایم ، آنها بسیار گران تر هستند ، اگرچه هنوز می توان با قیمت 200 پوند یکی را برداشت. وقتی این واقعیت را در نظر می گیرید که به احتمال زیاد یک عمر طول می کشد و به تعمیر و نگهداری بسیار کمتری نیاز دارد ، هزینه اضافی اولیه اگر بودجه شما اجازه دهد ارزش آن را دارد.

سبک و اتمام فانتزی کمتری نیز نسبت به رادیاتورهای فولادی ملایم وجود دارد ، اگرچه با توجه بیشتر تولیدکنندگان بیشتر وقت خود را به انواع رادیاتور های فولاد ضد زنگ می دهند ، اما این تغییر ممکن است باشد. آلومینیوم آلومینیوم آخرین ماده انتخابی برای تولید کنندگان رادیاتور است.

این همان چیزی است که به عنوان یک ابر رسانا شناخته می شود و معنای آن این است که گرما بسیار بیشتری از هر نوع رادیاتور تولید می کند.

اگر بخواهید رادیاتورهای فولادی ملایم ، فولاد ضد زنگ ، چدن و ​​آلومینیوم با اندازه یکسان قرار دهید ، رادیاتور آلومینیومی دو تا سه برابر BTU های دیگر تولید می کند. این بدان معناست که شما می توانید یک اتاق را با یک رادیاتور بسیار کوچکتر گرم کنید ، یا می توانید به جای دو یا سه بخرید ، فقط یک رادیاتور بخرید. رادیاتورهای آلومینیومی به لطف رسانایی فوق العاده خود بسیار سریع گرم و سرد می شوند ، بنابراین در تنظیم دمای اتاق نیز بهترین هستند.

به این موارد اضافه شده ، آنها بسیار سبک وزن هستند و بنابراین انتخاب خوبی برای آویزان کردن بر روی دیواره گل میخی است که ممکن است نتواند وزن یک رادیاتور فولادی 50 کیلوگرمی را داشته باشد.

البته آلومینیوم به عنوان ماده رادیاتور ، جنبه های منفی دارد. اگر این کار را نمی کرد ، تنها ماده ای بود که برای ساخت رادیاتور استفاده می شود. همانطور که ممکن است از یک ابر رسانا انتظار داشته باشید ، رادیاتورهای آلومینیومی گران هستند و گرچه با افزایش محبوبیت آنها قیمت در حال کاهش است ، اما انتظار ندارید که آنها نزدیک به قیمت رادیاتور فولادی باشند.

ما اشاره کردیم که یکی از مزایای رادیاتورهای آلومینیومی سبک بودن آنها است ، اما این امر همچنین می تواند به عنوان یک نقطه ضعف نیز شناخته شود. رادیاتورهای آلومینیومی سبک هستند زیرا آلومینیوم استفاده شده در آنها بسیار نازک است ، اما این باعث شکننده شدن آنها می شود. در حالی که می توانید کل روز سر خود را به رادیاتور استیل بزنید (توصیه نمی شود) و حتی فرورفتگی ایجاد نکنید ، کوچکترین ضربه به رادیاتور آلومینیومی می تواند به آن آسیب برساند.

این بدان معنا نیست که آنها به خوبی ساخته نشده اند – یک رادیاتور آلومینیومی خوب با ضمانت طولانی همراه خواهد بود – شما فقط باید با دقت بیشتری در مورد محل قرارگیری آن فکر کنید. اگر در یک اتاق نشیمن شلوغ است و بچه هایی که دائماً در حال دویدن هستند ، ممکن است با یک رادیاتور فولادی مقاوم تر حال شما بهتر باشد. چدن اولین رادیاتورها از چدن ساخته شده اند و در حالی که تکنولوژی پیشرفت کرده است ، رادیاتورهای چدنی نه تنها هنوز در دسترس هستند ، بلکه بازگردند.

اگر می خواهید ظاهر سنتی در خانه خود داشته باشید ، آنها تنها انتخاب هستند. یکی از مزایای رادیاتورهای چدنی این است که فوق العاده ساخته شده اند و حتی از رادیاتورهای فولادی نیز مقاومت و سنگین ترند. از نظر خروجی گرما ، آنها تقریباً به اندازه رادیاتورهای فولادی و فولاد ضد زنگ کارآمد هستند ، اما نحوه گرم کردن آنها بسیار متفاوت از آنها است.

رادیاتورهای چدنی مدت زیادی طول می کشد تا گرم شوند ، بنابراین در هنگام احساس سرما نمی توانید فقط آنها را روشن کنید. شما باید آماده باشید و آنها را به امید سردی روشن کنید. در حالی که مدت زمان زیادی برای گرم شدن لازم است – پولی که ممکن است فکر کنید هدر می رود – آنها گرمای خود را بسیار خوب نگه می دارند ، بنابراین معمولاً پس از رسیدن به دما می توان آنها را زود خاموش کرد و متوجه خواهید شد که برای آنها گرما وجود دارد ساعت ها. بنابراین در حقیقت ، خواهید فهمید که آنها احتمالاً تقریباً به همان اندازه که رادیاتور فولادی روشن هستند ، روشن هستند.

در حالی که رادیاتورهای چدنی گرانترین گزینه هستند ، هیچ ماده دیگری نمی تواند همان ظاهر سنتی را به شما بدهد ، بنابراین اگر این چیزی است که قلب خود را تنظیم کرده اید ، از هر چیز دیگری ناامید خواهید شد. اگر برای خانه خود رادیاتور / رادیاتور چدنی خریداری می کنید ، بعید است که مجبور شوید دوباره رادیاتور دیگری بخرید.

بنابراین ، ما آن را داریم نگاهی گذرا به چهار ماده اصلی رادیاتور. امیدواریم که در انتخاب مواد مناسب برای رادیاتور بعدی خود این امر مفید واقع شده باشد. حتماً وبلاگهای آینده ما را در مورد انواع مختلف رادیاتورها و همچنین وبلاگ ویژه ای با موضوع رادیاتور برقی و دوگانه سوز مورد توجه قرار دهید.

مشاهده لیست قیمت انواع رادیاتور در لینک روبرو : رادیاتور