دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

رادیاتور شما چه کاری انجام می دهد

بیا با آن روبرو شویم. اکثر ما از عملکرد ماشین خود اطلاع نداریم. ما می دانیم که یک موتور در آنجا وجود دارد … و شاید یک مخزن سوخت … اما این در مورد آن است. بنابراین در حال انجام یک سری مقاله است که در آن ما در مورد اتومبیل شما ، هر یک قسمت ، از رادیاتور پنلی خود ، به شما آموزش می دهیم.

رادیاتور شما

موتورها گرمای زیادی در عملکرد خود ایجاد می کنند – انرژی آنها از مواد منفجره مینیاتوری تامین می شود! برای جلوگیری از گرم شدن بیش از حد موتور ، ماشین شما خنک کننده را از طریق موتور پمپ می کند – مایعی که گرما را دریافت می کند و آن را از بلوک موتور دور می کند. مایع خنک کننده گرمای تولید شده توسط موتور شما را گرفته و آن را به رادیاتور منتقل می کند ، که هوا را از طریق مایع عبور می دهد – آن را خنک کرده و با هوای خارج از اتومبیل خود تبادل گرما می کند.

رادیاتور با عبور مایع خنک کننده شما از میان پره های نازک فلزی کار می کند ، که باعث می شود گرما به راحتی به هوای خارج از ماشین شما جریان یابد. گاهی اوقات ، یک فن وجود دارد که هوا را از طریق رادیاتور عبور می دهد تا هوای گرم را از ماشین شما خارج کند. رادیاتورها دارای اشکال ، اندازه ها و طرح های مختلفی هستند ، اما عملکرد اصلی آنها همان است. در واقع – یک رادیاتور مایع خنک کننده را خنک می کند ، سپس موتور شما را خنک می کند.

قطعات رادیاتور هسته

هسته بزرگترین قسمت انواع رادیاتور است و عملکرد اصلی آن را فراهم می کند. این شامل یک بلوک بزرگ فلزی با باله های کوچک فلزی است که به خنک کننده اجازه می دهد تا گرما را به هوای اطراف رادیاتور منتقل کند (این هوا در کوره شما در جلوی ماشین شما خارج می شود.) انواع مختلفی از هسته ها وجود دارد ، به عنوان مثال ، رادیاتورهای یک هسته ای ، دو هسته ای یا حتی سه هسته ای.

درپوش فشار: سیستم خنک کننده اتومبیل شما به طور مداوم تحت فشار است. این به این دلیل است که اجازه می دهد تا خنک کننده بدون جوشیدن بسیار گرمتر از حالت عادی شود ، که به سیستم اجازه می دهد تا بسیار کارآمدتر باشد. درپوش فشار با استفاده از فنر فشارهای ایجاد شده تا PSI 20 را ایجاد می کند. مهم نیست که در حالیکه مایع خنک کننده داغ است ، درپوش فشار را جدا نکنید ، یا می توانید باعث سوختگی جدی شوید

مخازن ورودی و ورودی: مخازن ورودی و خروجی به رادیاتور کمک می کند تا مایع خنک کننده را از قسمتهای گرم موتور شما به رادیاتور منتقل کند.

کولر انتقال قدرت: اتومبیل شما احتمالاً از همان خنک کننده موتور شما برای خنک کردن سیستم انتقال قدرت استفاده می کند. مایع انتقال دهنده از طریق لوله های فولادی که توسط مایع خنک کننده احاطه شده و گرما را از آنها دور می کند ، از طریق موتور شما حرکت می کند. این خنک کننده در رادیاتور نیز خنک می شود. همانطور که از طریق انتقال اتوماتیک گرمای جدی تولید می شود. در صورت ایجاد فشار شدید توسط سیستم انتقال دهنده ، گاهی اوقات یک رادیاتور جداگانه برای خنک کردن مایع انتقال دهنده شما وجود دارد ، اما دیدن یک رادیاتور برای هر دو عملکرد بسیار معمول تر است.

چرا رادیاتور شما مهم است؟

رادیاتور از آن جهت مهم است که اصلی ترین راه تخلیه گرما در هنگام کار با موتور است. یک رادیاتور ایران رادیاتور از کار افتاده ممکن است باعث آسیب قابل توجهی در موتور شود که ناشی از گرم شدن بیش از حد است – بیشتر اتومبیل هایی که در کنار جاده دود خروجی می بینید در واقع ناشی از سو عملکرد رادیاتور است! شایع ترین علت سو عملکرد رادیاتور آسیب فیزیکی است که ضمانت تعویض یک یا تمام اجزای آن را دارد. عملکرد رادیاتور می تواند توسط خنک کننده منقضی شده یا فاقد سطح مایع خنک کننده ، که می تواند از طریق شستشوی مایع خنک کننده رفع شود ، مختل شود.

تعویض رادیاتور را انجام می دهد و ما می توانیم خنک کننده شما را در هنگام تعمیرات دیگر تامین کنیم. امروز یک پیشنهاد دریافت کنید!

مشاهده لیست قیمت انواع رادیاتور در لینک روبرو : رادیاتور