دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

نحوه حذف رادیاتور

برداشتن رادیاتور در دستان یک لوله کش خانگی بسیار آسان است. به هر حال ، این یکی از آخرین چیزهایی است که پیمانکار ساختمان نصب می کند و لوله ها در دسترس هستند. این به شرطی است که کمر شما به موقعیت های ناخوشایندی که باید هر از گاهی در اختیار داشته باشید اهمیتی ندهد.

فراتر از آن ، این چیزی بیشتر از یک کار مهم نیست. اما ابتدا ، چرا می خواهید در ابتدا رادیاتور را بردارید؟

چهار دلیل برای حذف رادیاتور از اتاق


ممکن است رادیاتور در سوراخ های پین باقی مانده از زنگ نشت کند و شما از تلاش برای بستن آن دست کشیده اید
شما در حال تزئین مجدد خانه هستید و می خواهید بتوانید دیوار را به درستی در رنگ دیگری رنگ آمیزی کنید
شوفاژ در جایی است که می خواهید یک در کشویی روی حیاط منتهی به باغ وجود داشته باشد
شما می خواهید رادیاتور را عوض کنید زیرا قدیمی است. شما تصمیم می گیرید که آن را برای یک برنامه کارآمد جدید تغییر دهید
ایمنی اول کلید واژه این کار است
ما نمی خواهیم هنگام برداشتن رادیاتور آلومنیومی در خانه به خودتان صدمه بزنید. کوپل ها ممکن است به سختی پیچ خورده باشند ، و اگر یک آچار بچرخد ، می توانید انگشتان دست خود را به بالا بکشید.

مطمئن شوید که وسایل شما در لبه ها پوشیده نشده است و از یک جفت دستکش قوی استفاده کنید. یک دستیار داشته باشید تا کارهای خود را انجام دهد و اگر اوضاع تند شد و به سه دست نیاز دارید کمک کنید.

نحوه برداشتن رادیاتور در چهار مرحله


مراحل مختلفی برای برداشتن رادیاتور وجود دارد. ابتدا باید گرمایش را خاموش کرده و منتظر بمانید تا لوله ها در لمس خنک شوند. در مرحله بعد ، باید رادیاتور را جدا کرده و آن را تخلیه کنید. در نهایت ، می توانید آن را از دیوار جدا کرده ، بیرون ببرید و پروژه خود را ادامه دهید.

نکات مهمی که باید در مورد کنترل رادیاتور بدانید


فرض کنید شما قبلاً سیستم را خنک کرده اید و کار را ادامه دهید. اگر نمی دانید چگونه این کار را انجام دهید ، یک مهندس مطمئن گاز پیدا کنید تا رادیاتور را بیرون بیاورد زیرا دانش اولیه مورد نیاز را ندارید.

شیر رادیاتور ترموستاتیک باز به موقعیت 2

دو شیر رادیاتور را تعیین کنید. بزرگتر در تصویر جریان آب را کنترل می کند بنابراین می خواهید آن را محکم در جهت عقربه های ساعت ببندید. اگر شیر ترموستاتیک اتوماتیک است ، آن را به پایین ترین علامت برسانید.

اطمینان حاصل کنید که به طور تصادفی شیر ترموستاتیک را در موقعیت یخ نگذارید. این به این دلیل است که اگر دمای خانه بسیار پایین بیاید ، می تواند بدون هشدار باز شود و احتمالاً هنگام برداشتن رادیاتور باعث جاری شدن سیل شود.

خاموش کردن منبع تغذیه رادیاتور


اگر شیر ترموستاتیک دارید ، یک کار دیگر باید انجام دهید. ابتدا کلاهک بالایی را بردارید و آن را با یک کنترل غیر ترموستاتیک جایگزین کنید. سپس دوباره آن را محکم در جهت عقربه های ساعت محکم کنید. اگر نتوانید دستگیره همراه رادیاتور را پیدا کنید ، می توانید یک دستگیره کنترل دستی را در یک فروشگاه سخت افزار خریداری کنید.

شیر طرف دیگر رادیاتور میزان جریان را برای متعادل سازی سیستم گرمایش خانه کنترل می کند ، بنابراین توجه به تنظیمات فعلی مهم است. این “شیر قفل قفل” را به آرامی در جهت عقربه های ساعت بچرخانید و تعداد دورهایی که طول می کشد را شمارش کنید.

از دستیار خود بخواهید شماره را بنویسد و کاغذ را در جایی که می توانید پیدا کنید قرار دهید. بهتر است آن را با تلفن خود به خودتان پیام دهید.

در حال حاضر منبع آب رادیاتور باید جدا باشد. با این حال ، تجربه به ما آموخته است که هنگام برداشتن رادیاتور ، همیشه چیزها را دوباره بررسی کنیم.

دریچه خونریزی را در بالای رادیاتور پیدا کنید. یک پارچه جاذب و یک ظرف پلاستیکی در دست داشته باشید. آن را به آرامی در جهت عقربه های ساعت باز کنید تا کمی آب ، و احتمالاً مقداری هوا از آن خارج شود.

این باید به زودی متوقف شود. در غیر این صورت ، منبع آب هنوز باز است. باید سریع آن را ببندید و با لوله کش تماس بگیرید. با این حال ، اگر موفق هستید ، آن را باز بگذارید. وقتی رادیاتور را به پایین خالی می کنید ، کارها راحت تر می شود.

تخلیه آب از رادیاتور


از کف با یک ورق پلاستیکی زیر رادیاتور محافظت کنید. یک کاسه پلاستیکی را زیر شیر بسته بسته (ترموستاتیک) قرار دهید. چند پارچه جاذب در دست داشته باشید.

در حالی که مهره اتصال روی رادیاتور را شل می کنید (اما حذف نمی کنید) مجموعه شیر را با یک آچار ثابت نگه دارید. مهره اتحادیه را قبل از سرریز شدن کاسه پلاستیکی ببندید. آب را دور بریزید و این کار را تا خالی شدن رادیاتور تکرار کنید. مهره اتصال را کاملاً شل کنید.

سرانجام ، خود رادیاتور را بردارید


مهره اتصال دوم را در قسمت قفل بردارید. دوباره بررسی کنید که رادیاتور کاملاً از لوله ها جدا شده است. برخی از رادیاتورهای قدیمی روی براکت های دیواری پیچ می خورند و باید ابتدا آنها را بردارید. دریچه خونریزی را ببندید.

از یک دستیار کمک بگیرید که به آرامی رادیاتور را از براکت های دیواری بردارید. آن را به صورت عمودی نگه دارید ، زیرا آن را به خارج از خانه می برید و در جایی امن ذخیره می کنید.

بستن موقت رادیاتور


شما می خواهید به زودی دوباره گرمایش را روشن کنید. با این حال ، ممکن است نگران باشید که کودکی با شیطنت دریچه ای را باز کرده و سیل ایجاد کند.

اگر چنین است ، می توانید یک جفت کلاهک خالی کنید که لوله هایی را که قبلاً به رادیاتور برقی وصل شده بودند ببندد. سپس باید بتوانید با اطمینان کامل گرمایش را دوباره راه اندازی کنید.

تعویض رادیاتور در Po اصلی آن تقسیم


اگر رادیاتور را برای تزئین پشت آن برداشته اید-یا شاید زنگ زده و رنگ آمیزی کرده اید ، می خواهید فوراً آن را مجدداً روشن کنید. این روند برعکس برداشتن رادیاتور است:

گرمایش را خاموش کرده و منتظر بمانید تا لوله ها در لمس خنک شوند
در صورت نصب سوپاپ ها ، درپوش های خالی را از شیرها خارج کنید
رادیاتور را روی براکت های دیواری قرار دهید و در صورت استفاده پیچ ها را بچسبانید
ورودی (شیر ترموستاتیک) را به یونیت روی رادیاتور وصل کرده و محکم کنید
شیر قفل را به سایر واحدهای رادیاتور وصل کرده و محکم کنید
شیر ورودی را باز کنید / درپوش کنترل ترموستات را تعویض کرده و آن را تنظیم کنید
دریچه خونریزی را باز کرده و اجازه دهید تا رادیاتور دوباره پر شود تا تمام هوا خارج شود
شیر خونریزی را ببندید و قفل قفل را به تعداد مناسب بچرخانید
گرمایش را دوباره راه اندازی کنید و دوباره احساس کنید رادیاتور به آرامی گرم می شود
برداشتن رادیاتور (و تعویض آن) باید در حد توانایی یک کارگر با تجربه خانه باشد. با این حال ، اگر شک دارید ، یا چیزی درست به نظر نمی رسد ، می تواند عاقلانه باشد که از یک مهندس ایمن گاز برای مشاوره بخواهید.

مشاهده لیست قیمت انواع رادیاتور در لینک روبرو : رادیاتور