دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

برای نصب رادیاتور به چه تجهیزات ایمنی نیاز دارم؟

هنگام تکمیل نصب رادیاتور به عنوان کار DIY ، به تجهیزات ایمنی خاصی نیاز ندارید. با این حال ، از آنجایی که رادیاتورها بسیار سنگین هستند ، ممکن است به یک جفت دست اضافی نیاز داشته باشید تا به شما کمک کند بدون هیچ آسیبی به خودتان ، رادیاتورها را از روی دیوار بردارید و از دیوار بردارید.

برای نصب رادیاتور به چه موادی نیاز دارم؟


لیست زیر تمام مواد مورد نیاز برای نصب رادیاتور را برجسته می کند:

رادیاتور
نوار PTFE
بازدارنده خوردگی


هنگام انتخاب رادیاتور ، باید نحوه گرم شدن آن را در نظر بگیرید ، با گزینه های اصلی ، از جمله:

رادیاتورهای گرمایش مرکزی


این نوع رادیاتور معمولاً در اکثر خانوارها استفاده می شود. این شامل یک ظرف فلزی است که حاوی آب گرم است که توسط دیگ آبگرم گرم می شود. سپس گرما به رادیاتورها در سراسر خانه توزیع می شود.

رادیاتورهای برقی


اگر خانه شما به منبع گاز اصلی دسترسی ندارد ، یک شوفاژ برقی معمولاً بهترین گزینه است. رادیاتورهای برقی همچنین دارای یک محفظه هستند ، اگرچه با مایع پر شده است – عموماً مایع گرما – و توسط یک عنصر الکتریکی گرم می شود. یک رادیاتور برقی معمولاً به منبع اصلی وصل می شود یا از نزدیکترین سوکت تغذیه می کند.

رادیاتورهای دوگانه سوز


مدلهای دوگانه سوز در اصل رادیاتورهای گرمایش مرکزی با یک عنصر گرمایش تابستانی هستند که در صورت خاموش شدن گرمایش مرکزی به شما این امکان را می دهد که از برق استفاده کنید.

انواع مختلف رادیاتور وجود دارد مانند:

رادیاتورهای تک پانل


رادیاتورهای تک پانل یک نوع شوفاژ اساسی هستند که گاهی اوقات به آنها ظروف آب گرم نیز گفته می شود. آنها معمولاً روی دیوار نصب می شوند و برای فضاهای فشرده ایده آل هستند ، زیرا فضای زیادی را اشغال نمی کنند.

رادیاتورهای دو جداره


رادیاتورهای دو جداره دو پانل مجزا هستند که در کنار هم قرار گرفته اند. آنها همچنین به دیوار و رو به بیرون به سمت اتاق نصب شده اند. آنها به دلیل بیرون آمدن از دیوار بر خلاف صفحات تک ، تمایل به اشغال فضای بیشتری نسبت به رادیاتورهای تک دارند. با این حال ، آنها دو برابر قدرت را ارائه می دهند.

رادیاتورهای افقی


این نوع رادیاتور برقی نسبت به ارتفاع آن پهن تر است و در زیر پنجره ها نصب می شود ، زیرا معمولاً از آنها برای مقابله با بادگیرها استفاده می شد. اینها معمولاً مورد استفاده قرار می گیرند زیرا تمایل دارند در محدوده وسیعی از فضا قرار بگیرند.

رادیاتورهای عمودی


در مقایسه با مدل های افقی ، رادیاتورهای عمودی بلندتر از عرض آنها هستند. اینها طراحی مدرن ارائه می دهند که به خوبی با دکوراسیون مدرن کار می کند. آنها همچنین تمایل دارند که به طور افقی توانایی صرفه جویی در فضا را ارائه دهند.

رادیاتورهای ستونی


رادیاتورهای ستونی دارای یک ردیف لوله هستند که در پایین و بالای رادیاتور به هم متصل شده و یک طرح واحد را تشکیل می دهند. این مدلها از دکوراسیون سنتی بیشتری برخوردار هستند زیرا مدلهای سبک ویکتوریایی را تقلید می کنند.

رادیاتور حوله گرم شونده


نرده های حوله گرم یا نردبان معمولاً در حمام ها نصب می شوند تا حوله های شما را بعد از دوش گرفتن یا حمام گرم نگه دارند. این طرح شامل ریل های افقی است که برای آویزان کردن حوله ها مناسب است. رادیاتورهای حوله گرم نیز می توانند حمام شما را گرم کنند ، اگرچه این فقط عملکرد دوم است.

نحوه آماده سازی برای نصب رادیاتور


برای آماده شدن برای نصب رادیاتور جدید ، باید با برداشتن رادیاتور قدیمی شروع کنید. مراحل زیر نحوه حذف رادیاتور آلومینیومی را توضیح می دهد:

شیر محافظ قفل را به طور کامل ببندید و دقیقاً چند دور آن را یادداشت کنید. سپس شیر ترموستاتیک یا چرخ دستی را نیز ببندید.
در مرحله بعد ، فشار آب را در رادیاتور خود با باز کردن پیچ جریان خون رها کنید. یک کاسه آماده برای جذب هر گونه آب داشته باشید.
یک ظرف را زیر رادیاتور و شیر قرار دهید و سپس مهره اتصال شیر سوپاپ قفل را به آرامی باز کرده و آب را تخلیه کنید.
مهره اتصال را از شیر دیگر باز کنید تا بتوانید به راحتی رادیاتور را از دیوار بلند کنید.
رادیاتور را از براکت های دیواری بردارید و سپس آب باقی مانده را بیرون بیاورید.
این رادیاتور قدیمی اکنون آماده دفع است و اکنون می توانید به نصب رادیاتور جدید خود ادامه دهید.

مشاهده لیست قیمت انواع رادیاتور در لینک روبرو : رادیاتور