دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

رادیاتور برقی چگونه کار می کنند؟

رادیاتور برقی دقیقاً مانند رادیاتورهای حرارت مرکزی هستند با این تفاوت که برای انتقال گرما به شبکه لوله کشی متکی نیستند. آنها واحدهای مستقلی هستند که با مایع حرارتی یا عناصر خشک پر شده اند که گرم می شوند و گرما را به هوای اطراف منتقل می کنند. حدود دو سوم گرمای تولید شده توسط رادیاتور برقی از طریق همرفت (یعنی حرکت هوای گرم) ایجاد می شود و یک سوم نهایی به صورت گرمای تابشی منتشر می شود.

بسیاری از اشکال دیگر گرمایش الکتریکی موجود برای خرید وجود دارد، با این حال، آنها با رادیاتور برقی در مناطق کلیدی متفاوت هستند و مهم است که آنها را اشتباه نگیرید. در اینجا سه ​​مورد از رایج ترین جایگزین ها آورده شده است:

بخاری های دمنده یا هیتر فن دار از یک عنصر سیم در معرض برای گرم کردن هوا استفاده می کنند که سپس به داخل اتاق دمیده می شود.
بخاری های همرفتی همچنین از یک عنصر سیم در معرض برای گرم کردن هوا استفاده می کنند، با این حال، آنها هیچ قسمت متحرکی ندارند و برای توزیع گرما به بالا و پایین رفتن طبیعی هوای گرم متکی هستند.
رادیاتور های مادون قرمز یا پانل های تابشی از تابش (گرمای مادون قرمز) برای انتشار گرما استفاده می کنند. این روش به جای گرمایش مستقیم دیوارها، سطوح و افراد به حجم هوا متکی است.
اگرچه همه این محصولات به روش‌های مختلف گرما تولید می‌کنند، ممکن است تعجب کنید که بدانید همه سیستم‌های گرمایش الکتریکی در محل استفاده ۱۰۰٪ کارآمد هستند: این به این دلیل است که تمام الکتریسیته خارج شده از دیوار به گرمای مؤثر تبدیل می‌شود. با نگاهی به این موضوع، به راحتی می توان فرض کرد که این یک زمین بازی برای همه رادیاتور برقی است، اما کاملاً اینطور نیست – کنترل پذیری آنها همچنین عامل مهمی در کارآمدی آنها است.

رادیاتور برقی با ارائه برنامه‌ریزی هفتگی دیجیتال و ترموستات‌های دقیق از همه متمایز می‌شوند تا بتوانید مصرف انرژی خود را به‌طور دقیق مدیریت کنید و قبوض گرمایشی خود را کاهش دهید.

برخی از سیستم‌ها همچنین دارای کنترل Wi-Fi هستند تا بتوانید تمام رادیاتور های خود را از یک نقطه استفاده مانند تلفن هوشمند یا تبلت مدیریت کنید. استفاده از یک برنامه گرمایشی در تلفنتان همچنین به شما امکان دسترسی به ویژگی‌هایی مانند آمار مصرف انرژی را می‌دهد تا به شما کمک کند عادت‌های خود را زیر نظر داشته باشید و راه‌های بیشتری را برای صرفه‌جویی در هزینه شناسایی کنید.

حرکت به سمت گرمایش الکتریکی


همانطور که انرژی های تجدید پذیر رایج تر می شود، برق به انتخاب روشنی برای آینده ای پایدار تبدیل می شود. برخلاف دیگ های گاز، احتراق ناکارآمد و انتشار مضر وجود ندارد – فقط گرمای کارآمد و قابل کنترل بدون هزینه تعمیر و نگهداری مداوم.

در مقایسه، گرمایش مرکزی بدنام است و به نظر می رسد دقیقا در زمان نامناسبی خراب می شود. متأسفانه، بزرگترین نقطه قوت آن همچنین بزرگترین ضعف آن است: با تکیه بر یک منبع گرما برای تامین گرمای هر رادیاتور، به محض اینکه دیگ از کار می افتد، کل سیستم متوقف می شود.

رادیاتورهای برقی این مشکل را ندارند – آنها واحدهای مدولار هستند که می توانند به صورت جداگانه نصب و جایگزین شوند. این بدان معنی است که می توانید برنامه ریزی های سفارشی و سطوح دما را برای هر فضای خانه خود ایجاد کنید. اگر به یک سیستم گرمایش قابل کنترل نیاز دارید که نصب آن آسان باشد، آنها یک راه حل عالی هستند. به سادگی آنها را به نزدیکترین سوکت 3 پین وصل کنید و آماده حرکت هستید!

قبل از اینکه به سمت رادیاتورهای برقی بروید، ارزش دارد مزایا و معایب سایر سیستم های گرمایش الکتریکی را بسنجید تا مطمئن شوید که راه حل مناسبی برای ملک خود پیدا کرده اید.

جایگزین رادیاتور برقی


رادیاتور های ذخیره سازی


رادیاتورهای ذخیره‌سازی یکی دیگر از راه‌حل‌های گرمایشی محبوب هستند که می‌توانند از نرخ‌های ارزان‌تر شبانه تعرفه‌های برق اقتصادی استفاده کنند. اگر به درستی استفاده شوند، می‌توانند راه‌حلی مقرون‌به‌صرفه باشند، اما کنترل‌های محدود، گرمای بی‌پاسخ و ظاهر حجیم آن‌ها برای همه مناسب نیست.

از آنجایی که رادیاتور آلومنیومی ذخیره‌سازی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که به آرامی گرما را در طول روز آزاد می‌کنند، آنها با اکثر سبک‌های زندگی مدرن در تضاد هستند، زیرا افراد معمولاً در طول ساعات کاری از املاک خود دور می‌شوند.

در مقابل، رادیاتورهای برقی کنترل دقیق و امکانات برنامه‌ریزی عمیق را ارائه می‌دهند، بنابراین اگرچه ممکن است نتوانند از نرخ‌های ارزان‌تر در شب استفاده کنند، اما همچنان می‌توانید با مدیریت دقیق سیستم خود در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید.

پانل های مادون قرمز


پنل‌های مادون قرمز جایگزین نسبتا جدیدی هستند که دارای طرح‌های بسیار باریک هستند، اما از آنجایی که برای کارآمدتر بودن به یک خط دید نیاز دارند، در هنگام قرار دادن به یک رویکرد در نظر گرفته‌تر نیاز دارند.

این بخاری ها فقط از گرمای تابشی استفاده می کنند و گرمای یکنواخت تری را از کف تا سقف ایجاد می کنند، با این حال، به دلیل سبک گرمایش ملایم تر، رسیدن به دما زمان بیشتری می برد. اگر می‌خواهید گرمای مناسبی داشته باشید، ممکن است همچنان رادیاتورهای برقی را به عنوان یک گزینه ترجیح دهید زیرا آنها به سرعت هوای اطراف را گرم می‌کنند و مزیت اضافی این است که می‌توان آنها را تقریباً در هر مکانی قرار داد تا به طور مؤثر فضای شما را گرم کند.

مشاهده لیست قیمت انواع رادیاتور در لینک روبرو : رادیاتور برقی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *