دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

حوله خشک کن و مزایای آن

حوله خشک کن یا رادیاتور حوله ای از لوازم توزیع حرارت در محیط  و در دسته ی رادیاتورها است که مختص  استفاده در محیط های مرطوب نظیر حمام ها ، سرویس بهداشتی ، استخر و … طراحی و تولید شده اند.با توجه به محل کاربری حوله خشک کن ، ظرفیت حرارتی این تجهیزات نسبت به رادیاتورها کمتر و مقاومت آنها نسبت به رطوبت بیشتر است .

حوله خشک کن ها از نظر منبع تامین انرژی و گرمایش در نوع آبی و برقی تولید میشود.

حوله خشک کن آبی یا هیدرونیکی


حوله خشک کن آبی یا هیدرونیکی از نظر ساختار و شکل ظاهری دقیقا مانند یک رادیاتور کوچک بوده و دارای مسیر رفت و برگشت آب و شیر ورود و خروج میباشد که به شبکه لوله کشی حرارت مرکزی یا پکیج متصل میگردد . اگر حوله خشک کن به سیستم موتورخانه مرکزی متصل گردید بهتر است مسیر لوله رفت و برگشت آن را به صورت مستقل از رادیاتور ها اجرا نمود.

چرا که در فصل تابستان که نیاز به گرمایش رادیاتورها نیست و شیر فلکه های آن بسته میشود ، میتوان مسیر آب رفت و برگشت حوله خشک کن را باز گذاشت تا از مزایای حوله خشک کن در فصل تابستان نیز بهره برد . برای این کار برخی از مجریان تاسیسات ساختمان یک رایزر جدای از کلکتور زمستانه موتورخانه برای حوله خشک کن های تمامی واحد ها اجرا میکنند تا در تمامی فصول سال آب گرم در آن جریان داشته باشد .

این مساله در زمان استفاده از پکیج حرارتی ممکن نیست . ارتفاع نصب حوله خشک کن از رادیاتور بالاتر بوده و معمولا در ارتفاع 110 سانتی متری از کف تمام شده نصب میشوند ضمن آنکه لوله رفت و برگشت هر دو از پایین و به فاصله 50 سانتی متری از یکدیگر به حوله خشک کن متصل میشود.

مشاهده ادامه مقاله و قیمت حوله خشک کن در لینک روبرو : حوله خشک کن و مزایای آن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *