دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

رادیاتور پنلی چیست؟

رادیاتور پنلی شکل ظاهری تقریبا شبیه رادیاتورهای آلومینیمی دارند ولی از جنس ورقهای فولادی و به صورت یک تکه ساخته میشوند . جریان آب در این رادیاتورها معمولا در سطح جلو و عقب وجود دارد و وفاصله بین این دو سطح باعث ایجاد یک جریان هوا از پایین به بالا میشود . این رادیاتورها ممکن است در ارتفاع 40 ، 50 ، 60 و 70 سانتی متر تولید شوند و طول رادیاتور نیز میتواند از در طیف وسیعی متغییر باشد .

این نوع رادیاتور ها ممکن است در انواع تک پنل ، دو پنل و دو کنوکتور باشد . عرض این رادیاتور ها کم و سطح آن صاف بوده و در محلهای که سایر انواع رادیاتور در چیدمان دکوراسیون منزل ایجاد مشکل نماید استفاده از رادیاتور پنلی انتخاب خوبی است .

از مزایای این رادیاتورها میتوان به ظاهر نسبتا زیبا و متناسب با دکوراسیون منازل مسکونی ، سطح تابش یکنواخت و مناسب و قابلیت نصب از هر طرف رادیاتور اشاره کرد . یکی از ایرادات این نوع رادیاتورها این است که در صورت بروز نشتی و سوراخ شدن ، رادیاتور آلومینیومی باید به طور کامل تعویض شود و امکان تعویض پره ای یا بخشی از آن وجود ندارد .

همچنین امکان افزایش ظرفیت رادیاتور از طریق افزایش پره وجود ندارد . ظرفیت حرارتی رادیاتورهای پنلی در کاتالوگی که توسط سازندگان ارائه میشود بر حسب ابعاد و مدل آنها ارائه میشود.

مشاهده ادامه مقاله در لینک روبرو : رادیاتور پنلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *