دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

بخاری های رادیاتور چگونه کار می کنند؟

رادیاتورها از آب یا بخار گرما می گیرند و از آن گرما برای گرم کردن هوای اطراف استفاده می کنند. با این کار می توان از آنها برای گرم کردن یک اتاق استفاده کرد.
رادیاتورها از فلز ساخته می شوند زیرا رسانای عالی گرما هستند. آب گرم یا بخار از طریق رادیاتور عبور می کند و باله های خارجی به طور طبیعی با گذشت زمان گرم می شوند. با گرم شدن آن باله ها ، هوای اطراف نیز گرم می شود.
رادیاتورها یکی از قدیمی ترین و مثرترین روش های گرمایش خانه هستند. امروزه هنوز در ساختمانهای سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرند و تنها به چند گزینه موثرتر قابل اعتماد است. رادیاتورها به دلیل سادگی و توانایی گرمایش یک فضا به طور مساوی و راحت هنوز مطلوب هستند. برای اینکه بتوانید از سیستم گرمایشی رادیاتور حداکثر استفاده را ببرید یا تصمیم بگیرید که رادیاتورها گزینه مناسبی برای شما هستند ، مهم است که نحوه کار آنها را بشناسید .

انتقال حرارت رادیاتور


اگر تا به حال به رادیاتور پنلی گرما نگاه کرده اید ، متوجه می شوید که اکثر آنها به شدت جمع شده اند. آنها دارای یک چین هستند و از نوعی فلز مانند چدن ساخته شده اند. چین ها یا چین ها برای افزایش سطح آنها طراحی شده اند تا فلز با هوای بیشتری تماس پیدا کند.

 گردش طبیعی هوا


غیر معمول است که رادیاتور گرمایش خانگی هر نوع دمنده داشته باشد زیرا به راحتی مورد نیاز نیست. با گرم شدن هوای رادیاتور ، آن بالا رفته و از مسیر خارج می شود و هوای خنک کننده جدیدی وارد جای خود می شود. یک جریان چرخشی هوا در اطراف رادیاتور تشکیل می شود و باعث می شود تمام هوای اتاق به آرامی گرم شود.

رادیاتور بخار چگونه کار می کند؟


رادیاتورهای بخار یکی از قدیمی ترین انواع رادیاتورها هستند و امروزه نیز معمولاً مورد استفاده قرار می گیرند. رادیاتورهای بخار با توجه به وظیفه گرم کردن آب ، به دیگ بخار متصل می شوند. دیگ بخار آب را گرم می کند تا به بخار تبدیل شود. سپس بخار از طریق لوله عمودی به رادیاتور می رود و در آنجا انرژی گرمایی از طریق باله ها منتقل می شود. با از بین رفتن گرما از بخار ، به آرامی شروع به تبدیل شدن به آب می کند. در نهایت بخار آب می شود و برای گرم شدن دوباره به دیگ بخار می ریزد.

چرخه گرمایش و سرمایش بارها و بارها تکرار می شود تا گرما به بقیه خانه منتقل شود.

رادیاتورهای آب گرم چگونه کار می کنند؟


رادیاتورهای آب گرم کاملاً مشابه رادیاتورهای بخار کار می کنند ، مگر اینکه تمام فشار ناشی از بخار باشد و با رویکرد فعال تری برای انتقال گرما به اطراف. هر رادیاتور در یک سیستم آب گرم دارای ورودی و خروجی است. ورودی برای ورود آب گرم و خروجی برای خروج آب است. در حین کار سیستم ، آب در جایی از بخاری آب گرم گرم می شود. خیلی داغ شده اما هرگز به جوش نمی آید.

پس از رسیدن آب به دمای مطلوب ، از بخاری و از طریق تمام رادیاتورهای خانه پمپ می شود. با عبور آب از هر رادیاتور ایران رادیاتور ، مقداری از گرمای خود را از دست می دهد. سرانجام برای گرم کردن موثر رادیاتور خیلی خنک می شود و برای گرم شدن مجدد آن را دوباره به بخاری می رساند.

برای گرم کردن خانه ، هر بار که دما باید افزایش یابد ، این چرخه اتفاق می افتد. بخاری و پمپ معمولاً به ترموستات گره خورده اند تا بدانند چه موقع باید آن را روشن کنند. این اطمینان را می دهد که آنها فقط در مواقعی که نیاز به تأمین گرما برای بقیه خانه است کار می کنند.

متعادل سازی سیستم گرمایش رادیاتور


برخلاف سایر سیستم های گرمایشی ، مانند هوای اجباری ، جایی که تعادل دقیقاً در طرح اصلی واحد تعبیه شده است ، رادیاتورها باید متعادل شوند تا سطح خوبی از خروجی گرما از همه واحدها بدست آورند. این تعادل با کنترل سرعت جریان آب گرم در هر رادیاتور حاصل می شود. هرچه آب از رادیاتور کندتر جریان یابد ، گرمای بیشتری نیز ایجاد می شود. اگر سریعتر از سیستم عبور کند ، گرمای کمتری از آب خارج می شود.

رادیاتورها که به درستی کار می کنند باید قبل از انتقال به رادیاتور بعدی در منزل خود ، تقریباً 10 درجه سانتیگراد از یک انتها به سر دیگر بدهند. آزمایش برای این یک فرایند ساده است.

کافیست وقتی آب از آن عبور می کند یک دماسنج روی لوله ورودی رادیاتور بگذارید تا ببیند دما چقدر است و سپس آن را روی لوله خروجی قرار دهید تا ببینید دمای آب آب خروجی چقدر است. اگر دما بیش از 10 درجه سانتیگراد پایین بیاید ، آب مدت زیادی طول می کشد تا از رادیاتور عبور کند و گرمای زیادی را به این مکان می دهد.

راه حل این مسئله این است که شیر را کمی بیشتر باز کنید تا آب سریعتر به رادیاتور سرازیر شود. اگر به اندازه کافی قطره نداشته باشد ، آب خیلی سریع جریان دارد و شیر باید کمی بسته شود.

متعادل سازی سیستم هنگام تلاش برای دستیابی به یک فضای زندگی راحت بسیار حیاتی است. اگر یک رادیاتور آلومینیومی گرمایشی بیش از حد گرما می دهد و دیگران به اندازه کافی گرم نمی کنند ، در نهایت در فضای خانه با فضای گرم و سرد مواجه خواهید شد. وقت بگذارید و همه چیز را متعادل کنید تا بتوانید بیشترین بهره را از سیستم رادیاتور خود ببرید.

چگونه رادیاتورها را تمیز کنیم


رادیاتورها باید در کل خانه تمیز باشند تا بتوانید بیشترین بهره را از آنها ببرید. از آنجا که گرما از آب یا بخار رادیاتور به هوای خارج منتقل می شود ، بسیار مهم است که انتقال حرارت بدون مانع انجام شود. هرگونه آلودگی یا گرد و غباری که روی باله ها یا صفحه رادیاتور جمع می شود به عنوان یک عایق عمل می کند و از انتقال گرما از داخل رادیاتور به هوای خارج جلوگیری می کند.

به سادگی به صورت هفتگی رادیاتورهای خود را پاک کنید تا گرد و خاک و گرد و غبار روی آنها جمع نشود. هنگام تلاش برای از بین بردن مواد سخت تر ، می توان بیشتر آنها را با آب ساده یا محلول ملایم صابون شستشو داد. رادیاتورهای تمیز بسیار کارآمدتر از کثیف هستند و صرف وقت برای پاک کردن آلودگی باعث صرفه جویی در هزینه شما می شود.

مشاهده لیست قیمت انواع رادیاتور پنلی در لینک روبرو : رادیاتور