دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

انتخاب رادیاتور آب گرم مناسب

رادیاتور های آب گرم از گرمای تولید شده توسط دیگ بخار و ظرفیت انتقال حرارت آب استفاده می کنند. دیگ بخار با سوختن گاز ، روغن یا چوب کار می کند. از شیلنگ برای انتقال آب خنک به دیگ بخار برای تولید گرما استفاده می شود ، در حالی که لوله ها آب گرم را به رادیاتور می رسانند.

برخی از آخرین روندهای رادیاتور آب گرم را هنگام انتخاب خود بخاطر داشته باشید – برخی رادیاتورها هم اکنون از فناوری استفاده می کنند که عادات شما را تشخیص می دهد و متناسب با آنها سازگار می شود. این یک تنظیم اتاق به اتاق است که توسط خود رادیاتور انجام می شود. همچنین سیستم هایی وجود دارند که امکان کنترل رادیاتورهای شما را با استفاده از کنترل از راه دور از طریق تلفن هوشمند یا رایانه لوحی فراهم می کنند تا بتوانند گرمایش را کنترل کرده و میزان مصرف انرژی را کنترل کنند.

کدام رادیاتور آب گرم را باید انتخاب کنید؟


هنگام نصب سیستم گرمایش مرکزی ، به رادیاتور آب گرم نیاز خواهید داشت. در یک رادیاتور آب گرم ، گرما از طریق یک مایع انتقال حرارت ، آب ، که در بدن دستگاه شما گردش می کند ، منتقل می شود. از این رو رادیاتور با سیستم گرمایش مرکزی کار می کند زیرا آب در دیگ بخار (گاز ، چوب یا سوخت) ، با استفاده از پمپ حرارتی یا از طریق گرمایش خورشیدی گرم می شود. سپس باید آن را وارد دستگاه کنید تا گرما در محیط شما آزاد شود.

برای انتخاب رادیاتور مناسب ، باید خصوصیات و استفاده از اتاق هایی را که باید گرم شوند ، در نظر بگیرید. مهم است که بدانید کدام اتاقها مرتباً به کیفیت خوبی از آسایش حرارتی نیاز دارند. اتاق های ترانزیتی یا اتاق هایی که به ندرت اشغال شده اند به سطح گرمایشی پایین تری نیاز دارند. سرویس های بهداشتی نیازهای خاصی مانند گرمکن حوله ای دارند و به گرمایش بیشتری نسبت به هر اتاق دیگر نیاز دارند. برای شناسایی نوع رادیاتور متناسب با نیازهای شما ، ابتدا باید موارد زیر را در نظر بگیرید:

اتاقی که باید گرم شود
سطح آن
سبک زندگی شما


رادیاتور آب گرم دو نوع دارد: رادیاتور دمای پایین و رادیاتور دمای بالا. مدل های دمای بالا بین 70 تا 90 درجه سانتی گراد گرم می شوند و به طور کلی ارزان تر از مدل های دمای پایین هستند. از طرف دیگر ، آنها عملکرد دیگ بخار دمای پایین را کاهش می دهند. رادیاتورهای دمای پایین بین 45 درجه سانتیگراد تا 50 درجه سانتیگراد گرم می شوند و از نظر اقتصادی مقرون به صرفه تر هستند زیرا از دیگ بخار شما به تلاش کمتری نیاز دارند.

می توانید آنها را در همه اتاق ها نصب کنید: اتاق نشیمن ، اتاق خواب ، دفتر و حتی حمام.

تفاوت رادیاتورهای آب گرم با درجه حرارت بالا و پایین چیست؟


رادیاتورهای آب گرم (یا رادیاتورهای گرم نرم) و رادیاتورهای آب گرم با درجه حرارت بالا دقیقاً عملکرد یکسانی دارند. تفاوت در دمای آب است ، در یک حالت 90 درجه سانتیگراد و در مورد دیگر 50 درجه سانتیگراد است.

مزیت اصلی عدم نیاز به گرم کردن آب تا 90 درجه سانتیگراد ، انرژی صرفه جویی شده است. از آنجا که این امر به تلاش کمتری از دیگ بخار و رادیاتور نیاز دارد ، مصرف انرژی در مقایسه با رادیاتورهای معمولی بسیار کاهش می یابد. با این حال ، برای تحویل همان مقدار گرما با مصرف انرژی کمتر ، یک منطقه گرمایی بزرگتر لازم است. رادیاتورهای پایین دما بزرگتر هستند.

این نوع رادیاتور برای عملکرد بهینه و بهره مندی از حداکثر بازده نیز باید با دیگ بخار کم دما یا پمپ حرارتی همراه باشد.

چه شکلی برای رادیاتور آب گرم خود انتخاب کنید؟

رادیاتور آب گرم عمودی SCIROCCO H

رادیاتورهای افقی از محبوب ترین ها هستند ، اما مدل های کاملاً تخت با دکوراسیون شما ترکیب شده و جلوه ای از مدرنیته را به فضای داخلی شما می بخشد. مدل های بیس بورد گسسته هستند و فضا را بهینه می کنند اما نصب آنها بیشتر طول می کشد. البته مدل های سفارشی وجود دارد که می توانند خود را با اتاق های نامتقارن تطبیق دهند و مثلاً در زیر سقف شیب دار یا راه پله نصب شوند.

به نظر می رسد رادیاتورهای عمودی بخوبی در آشپزخانه جای می گیرند ، خصوصاً در رادیوهایی که حوله چای خشک و پارچه های دستشویی دارند.
تقریباً ناگفته نماند که برای حمام یا اتاق لباسشویی شما یک رادیاتور به سبک حوله ای حوله ای مانند نرده حوله ای به سبک نردبان می خواهید ، که از نظر گرما و عملکرد از بین گرمای رادیاتور عمودی و یک حوله مخصوص قرار دارد.
برای هر اتاق اصلی ، به ویژه اتاق ناهار خوری ، ممکن است بخواهید یک رادیاتور طراح انتخاب کنید تا مهمانان احساس کنند به جای رادیاتور پنلی به یک قطعه هنری نگاه می کنند.
رادیاتورهای افقی به بهترین وجه در راهروها ، راهروها و فضاهای اتصال قرار می گیرند زیرا این مناطق از قبل شکل طولانی دارند.


چگونه می توان قدرت رادیاتور آب گرم را محاسبه کرد؟


قدرت رادیاتور آب گرم شما به موارد زیر بستگی دارد: سطح یا حجمی که باید گرم شود ، کیفیت عایق حرارتی و قرار گرفتن در معرض محیط (دمای زمستان در منطقه ، ارتفاع ، کیفیت آفتاب و غیره).

برای یک خانه عایق بندی شده معمول با ارتفاع سقف 2.5 متر ، باید قدرت گرمایش 100 وات در متر مکعب را تأمین کنید ، به جز در حمامی که توصیه می شود 125 وات در متر مکعب حساب کنید.

برای توزیع بهتر گرما در یک اتاق بزرگ ، چندین واحد قدرت متوسط ​​به جای یک واحد قدرت بزرگ نصب کنید. گرما بهتر توزیع می شود و اتاق با سرعت بیشتری گرم می شود.

چگونه رادیاتور آب گرم نصب کنیم؟


رادیاتور آب گرم ، برخلاف رادیاتور برقی ، در ساخت و ساز جدید آسان تر از نصب است. باید آن را به یک مدار هیدرولیک متصل کنید ، مدار که ممکن است قبلاً در خانه یکپارچه نشده باشد. در یک بازسازی ، برای اتصال رادیاتور آب گرم به ژنراتور حرارت نیاز به برخی کارها است.

نکاتی در مورد استفاده و نگهداری رادیاتورهای آب گرم


در صورت تمایل رادیاتورهای خود را به یک شیر ترموستاتیک مجهز کنید که به شما امکان می دهد برای راحتی بیشتر دمای اتاق های خود را تنظیم کنید. شما می توانید رادیاتورها را با یک برس زاویه دار تمیز کنید ، این به شما امکان می دهد گرد و غبار را به راحتی پاک کنید. برای بهینه سازی عملکرد آنها مهم است که خون رادیاتورها در آغاز و در پایان زمستان خونریزی شود.

در اینجا نحوه خونریزی رادیاتورهای آب گرم خود آورده شده است. ابتدا حرارت مرکزی را خاموش کنید تا از خطر سوختن یا طغیان کف زمین جلوگیری کنید. سپس یک حوله زیر رادیاتور آب گرم قرار دهید که خونریزی می کند تا قطرات احتمالی را جذب کند. برای هر جز component به کلید رادیاتور یا پیچ گوشتی تیغه ای تخت نیاز دارید. کنار رادیاتور را با شیر رادیاتور مشخص کنید و سپس با استفاده از ابزار شیر را شل کنید. با شنیدن صدای خش خش ، می دانید که هوا در حال بیرون آمدن است. قبل از بیرون آمدن مایع ، تمام هوا باید خارج شود – در این مرحله به سرعت شیر ​​را ببندید.

مشاهده لیست قیمت انواع رادیاتور در لینک روبرو : رادیاتور